15.11.2014

Vuoden ohjelmistoyrittäjä 2014

Ohjelmistoyrittäjät ry on valinnut Vuoden ohjelmistoyrittäjäksi Seppo Kuulan. Siili Solutionsin toimitusjohtajana vuodesta 2010 toiminut Kuula on ollut vauhdittamassa yrityksen huimaa kasvua ja nousua aina pörssin First North -listalle asti. ”Sepon

”Sepon johdolla Siili on kääntänyt liiketoimintansa, kulttuurinsa ja kasvuvauhtinsa uuteen asentoon. Toimiva strategia, tehokas rekrytointikoneisto ja useat yrityskaupat ovat vieneet Siilin uuteen kokoluokkaan”, Ohjelmistoyrittäjien hallituksen puheenjohtaja Matti Heikkonen perustelee valintaa.

Vuonna 2005 perustettu Siili Solutions on järjestelmäintegrointiin ja liiketoimintalähtöiseen IT-konsultointiin keskittynyt yhtiö. Siili on kasvanut viime vuodet keskimäärin 30 % vuosivauhtia. Vuonna 2014 yrityksen liikevaihto oli noin 30 miljoonaa euroa ja henkilöstöä yli 330.

Siili on myös aktiivisesti laajentanut osaamistaan ja tarjontaansa yrityskaupoilla. Vuoden 2014 aikana se osti sekä Microsoft-teknologioiden integrointiin keskittyneen Codebakersin että digitaalisten palveluiden muotoiluun ja kehittämiseen erikoistuneen Avaus Consultingin.

“Ensimmäinen Siilin menestyksen peruskivistä muurattiin kokeneiden ja yrittäjähenkisten osaajien rekrytoinnin myötä. Se yhdessä osaamisen kanssa mahdollisti kasvamisen modernin tietojärjestelmäintegraattorin rooliin, jossa pitää hallita tiedon monimuotoisuus, pilvipalvelut, mobiilikehitys ja kaiken mahdollisen kytkeminen internetiin”, Seppo Kuula kertoo.

”Olemme huomanneet Suomessa selvän tarpeen sellaiselle palveluntarjoajalle, joka kykenee tukemaan liiketoiminnan nopeaa kehitystä ja toteuttamaan ratkaisut yrityksen olemassa olevia tietojärjestelmiä hyödyntäen. Tähän olemme kasvaneet kurinalaisesti niin rekrytoiden kuin yritysostoin, ja säilyttäneet samalla hyvän kannattavuutemme,” Kuula jatkaa.

”Sepon valinta vuoden ohjelmistoyrittäjäksi osoittaa, että yrittäjyys ei tarkoita vain perustajia. Ohjelmistoalalla menestyäkseen jokaisen työntekijän kannattaa ajatella tavalla tai toisella yrittäjämäisesti. Siili on onnistunut luomaan tällaisen kulttuurin ja palkkaamaan oikeita ihmisiä toteuttamaan strategiaa ja ravistelemaan jähmeää markkinaa. Tulokset voi jokainen lukea viivan alta!”, Ohjelmistoyrittäjien toimitusjohtaja Rasmus Roiha korostaa.

Seppo Kuulaseppo.kuula@siili.fi, 040 370 0032
Rasmus Roiharasmus@ohjelmistoyrittajat.fi, 0400 180 434