10.4.2019: Jäsenilta | Inbound-markkinointi 2.0
Aika: 10.04.2019, 16:30-21:00
Paikka: Radisson Blu Seaside, HELSINKI

Ohjelma:

Huhtikuun jäsenillassa haistelemme myynnin uusia tuulia. Inbound-markkinointikin on kehittynyt ja pelkkien liidilistojen hankkimisen rinnalle on tullut uusia tavoitteita, kuten  nykyasiakkuuksien huomion säilyttäminen ja kiinnostuksen syventäminen. Hybridimyynti on tätä päivää useissa menestyvissä yrityksissä. Illan puheenvuoroista vastaavat SaaS-klubin vetäjä, Loyalisticin Antti Pietilä sekä vuoden verran säännöllistä inbound-markkinointia tehneen Efecten Henriikka Åkerman.

Inbound 2.0  liidien hankinnasta kokonaisvaltaiseen asiakkuuden hoitoon

(Inbound-)markkinoinnin tehtävä on hankkia liidejä? Vai onko se sittenkin paljon enemmän?
Inboundin ensimmäisen aallon pelikirjalla tuloksien aikaansaaminen on vielä mahdollista, mutta vaikeutuvaa. Toinen aalto, Inbound 2.0, laajentaa operaation kokonaisvaltaiseksi asiakkuuksien hankinnaksi ja hoitamiseksi, ja muuttaa samalla myynnin olennaisesti tehokkaammaksi. Pinnalta uusi voi tuntua vanhalta, ellei jopa vanhemmalta. Ja juuri se tekee uudesta niin ylivoimaisen kilpailuedun sille, joka sen hallitsee, ja vaarallisen sille, joka ei sitä ymmärrä.

Efecten inbound-markkinoinnin alkutaival: Starting with WHY

Efecte on tehnyt säännöllistä ja aktiivista inbound-markkinointia vuoden verran. Mistä matka alkoi, missä ollaan nyt ja minne ollaan menossa? Viestien kirkastamisen, sisällöntuotannon, henkilöstön motivoinnin ja koneiston viilaamisen riemua ja tuskaa, eli kun markkinointipäälliköstäkin sukeutuu integraatiokonsultti.

Aloitamme kahvien jälkeen ennen jäsenillan ohjelmaa tiiviillä yhdistyskokouksella. Illan esitysten jälkeen nautitaan vielä illallisesta viineineen ja jatketaan juttua. Lämpimästi tervetuloa! 

Illan aikataulu

  • Klo 16.30 alkaen kahvit & pientä suolaista
  • Klo 17-17.20 kevään yhdistyskokous
  • Klo 17.20 jäsenillan ohjelma alkaa
  • Klo 19-21.00 illallinen & verkottumista

Puhujat

Antti Pietilä

Antti Pietilä on ohjelmistoyrittäjä, jonka matka skaalautuvaan liiketoimintaan on vienyt yhdistyksen hallituksen kautta SaaS-klubin vetäjäksi. Siinä roolissa menestysmalleja etsiessä on oma liiketoiminta ja tekeminen usean pivotin kautta vienyt yrityksen markkinoinnin automaatioon. Ja miehen inboundin sanansaattajaksi, puhujaksi ja valmentajaksi.

Henriikka Åkerman

Chief Marketing & Strategy Officer @ Efecte

Henriikka Åkerman on palvelunhallinnan pilviohjelmistoyhtiö Efecten markkinointi- ja strategiajohtaja. Henriikan matka inboundin maailmaan alkoi viisi vuotta sitten Microsoftin jättiläiskoneiston paikallisjaostosta. Enterprise-myynnin ja markkinoinnin näkemystään hän on kartuttanut Microsoftin Dynamics ERP- ja CRM-liiketoiminnoissa. Näiden kokemusten risteyskohdista on ammennettu opit ketterän suomalaistoimijan maailmanvalloitukseen inboundin keinoin.