Software From Finland to European markets

Kansainvälinen kasvu tähtäimessä? Suomalaista softaa maailmalle!

Software From Finland to European Markets -valmennus alkaa kesän jälkeen. Valmennuksessa rakennetaan valittuun kohdemaahan myyntisuunnitelma, tehdään Business Finland (ex-Tekes) rahoitushakemus kv-laajentumiselle sekä räätälöidään joka yritykselle oma kasvu- ja kansainvälistymisstrategia.

Osallistujat tekevät yrityksilleen tämän lisäksi valmennuksen aikana tavoiteasiakasprofiilit, kohdemarkkinoiden markkinointisuunnitelman, suunnitelman yhteistyökumppaniverkoston rakentamiseksi, markkinointiautomaation toimintasuunnitelman, Kv SoMe-plänin, markkinointiviestin uudet vaihtoehdot sekä etenemissuunnitelman kohdemarkkinoille.

Esimerkkimaana Hollanti, joka ollut onnistunut Euroopan avaus usealle jäsenyrityksellemme.

Osallistujat valitaan kansainvälistymisedellytysten ja kasvuhalukkuuden perusteella. ELY-keskus tukee hanketta todella vahvasti, joten yritysten rahoitusosuus varsin pieni!

Valmennuksessa mukana jo:

Attido Oy, Applixure Ltd, Biocode Oy, Data Prisma Oy, Innotect Oy, Poplatek Payments Oy, Voltio Oy, Fluidit Oy, Mapita Oy, Expak Systems Oy

Mitä yritys saa

Yrityskohtainen kasvu- ja kansainvälistymissuunnitelma.

Business Finland -hakemuksen kansainvälistymisen tueksi.

Käytännönläheistä valmennusta alan parhaista käytännöistä yritysjohdon kannalta: kasvu, kv-myynti, digimarkkinointi.

Vertaisoppimista ja –kokemuksia toisilta softayrityksiltä. Yrityscaseja. Käytännönläheistä osaamista ja uusia kontakteja.

Ohjelmaan hakeminen

Valmennukseen haetaan Ohjelmisto- ja e-business ry:n kautta. Mukaan otetaan max. 24 yritystä. Osallistujat valitaan kansainvälistymisedellytysten ja kasvuhalukkuuden perusteella. Ohessa alustavat tiedot kustannuksista.

Valmennuksen sisältö + etätehtävät

Valmennuksen aloitus: Ohjelmistomyynti Eurooppaan  (Hollanti esimerkkinä), rahoitusmahdollisuudet ja  rahoituksen hakeminen. DutchEmbassy..

Etätehtävä: tavoiteasiakkaat kohdemaassa

Yrityksen kasvustrategia 2.0, Gaselliyritysten parhaita käytäntöjä. Kansainvälistymisen strategiset valinnat ja vaiheet,  tavoiteasiakaskunta ja –markkinat

Etätehtävä: kasvustrategian laatiminen

Ohjelmistotalon kv-markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, yritysesimerkkeinä mm.  Baswareja Efima

Etätehtävä: kohdemarkkinoiden markkinointisuunnitelma

Markkinatutkimukset, koemarkkinointi ja pilotointi

Etätehtävä: suunnitelma markkinatutkimuksen/koemarkkinoinnin teetättämisestä

Kv-myyntiprosessi ja myynnin johtaminen, case Vainu

Etätehtävä: kv-myynnin johtamisjärjestelmän kuvaaminen

Sopimukset, jälleenmyyntiverkoston rakentaminen, PartnerProgram, IPR-asiat, case DB Pro

Etätehtävä: suunnitelma yhteistyökumppaniverkoston rakentamiseksi

Myynnin ja markkinoinnin uudet digitaaliset keinot ja kuinka niitä voi hyödyntää kansainvälistymisessä: socialselling, growthhacking, digitalmarketingsekä inbound, outboudvai molemmat. Markkinointiautomaation hyödyntäminen myynnin näkökulmasta.

Etätehtävä: Markkinointiautomaation käytön toimintasuunnitelma

Myyjän ja markkinoijan sosiaalinen näkyvyys ja asiantuntijasisällön jakaminen verkossa. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja käytännöt: Somemarkkinointipäivä ja Twitter-työpaja, Markkinointiviestinnän konsepti, media-ja bloggaajayhteistyö sekä lanseerausviestintä.

Etätehtävä: Sosiaalisen näkyvyyden lisäämissuunnitelma

Markkinointiviestintä, ostajan polun rakentaminen ja konversio-optimointi. Yrityscase.

Etätehtävä: Markkinointiviestimme uudet vaihtoehdot

Hakukoneoptimointi ja hakukonemarkkinointi, kun mennään kv-markkinoille

Etätehtävä: analyysi hakukonenäkyvyytemme mahdollisuuksista kohdemarkkinoilla

Hollannin markkinat –asiantuntijapuheenvuorot + case Heeros Oyj

Etätehtävä: etenemissuunnitelma kohdemarkkinoille

Valmennuksen yhteenveto, kokemuksien jako ja päätös

Valmentajat

Joos Schuurmans

Digimarkkinointi, Hollannin markkinat

Petri Rinne

Kansainvälinen myynti ja strategiset partneruudet

Jarno Wuorisalo

Markkina- ja kilpailija-analyysit, hakukonenäkyvyys

Reino-Merilainen-ohjelmistoyrittajat-valmentajat

Reino Meriläinen

Inbound-koneisto ja sen hallinta

Peter Sandeen

Markkinointiviesti ja konversio-optimointi

kristiina-paakkonen-ohjelmistoyrittajat-valmentajat

Kristiina Pääkkönen

Markkinointi, viestintä, digimarkkinointi

antti-pietila-ohjelmistoyrittajat-valmentajat

Antti Pietilä

Inbound ja sisältö-markkinointi

Virpi-Europaeus-ohjelmistoyrittajat-valmentajat

Virpi Europaeus

Asiakkuuksien johtaminen, myynti, johtaminen

Erkki-Tuomi-ohjelmistoyrittajat-valmentajat

Erkki Tuomi

Myynnin parhaat käytännöt, myyntikäyttäytyminen, johtaminen

Valmennuksessa mukana myös kansainvälistymiskonsultit

  • Marc Wullings, Go-To-Market Strategy and Execution / SkipRed
  • Roland van de Graaf, Building a partner network in Netherlands / imc
  • Chris Gerretsen, Marketing & Sales for Tech Trailblazers / Aexus 

Aikataulu

syys-joulukuu 2018

18.9.2018 Valmennuksen aloitus: Ohjelmistomyynti Eurooppaan  (Hollanti esimerkkinä), rahoitusmahdollisuudet ja  rahoituksen hakeminen. DutchEmbassy.. Erkki Tuomi, Virpi Europaeus, Petri Rinne, Jos Schuurmans

9.10.2018 Yrityksen kasvustrategia 2.0, Gaselliyritysten parhaita käytäntöjä. Kansainvälistymisen strategiset valinnat ja vaiheet,  tavoiteasiakaskunta ja –markkinat. Erkki Tuomi. 9.10.2018

30.10.2018 Ohjelmistotalon kv-markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, case Basware, case Efima, Sari Aapola.

20.11.2018 Markkinatutkimukset, koemarkkinointi ja pilotointi. Suomen markkinatutkimusliitto ry. Erkki Tuomi, Petri Rinne, Jos Schuurmans.

11.12.2018 Kv-myyntiprosessi ja myynnin johtaminen, case Vainu Mikko Honkanen. Erkki Tuomi.

tammi-helmikuu 2019

8.1.2019 Sopimukset, jälleenmyyntiverkoston rakentaminen, Partner Program, IPR-asiat, case DB Pro Kari Tuisku. Petri Rinne.

29.1.2019 Myynnin ja markkinoinnin uudet digitaaliset keinot ja kuinka niitä voi hyödyntää kansainvälistymisessä: socialselling, growthhacking, digitalmarketingsekä inbound, outboudvai molemmat. Markkinointiautomaation hyödyntäminen myynnin näkökulmasta. Antti Pietilä, Erkki Tuomi.

12.2.2019 Myyjän ja markkinoijan sosiaalinen näkyvyys ja asiantuntijasisällön jakaminen verkossa. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja käytännöt: Somemarkkinointipäivä ja Twitter-työpaja, Markkinointiviestinnän konsepti, media-ja bloggaajayhteistyö sekä lanseerausviestintä. Kristiina Pääkkönen.

maalis-toukokuu 2019

5.3.2019 Markkinointiviestintä, ostajan polun rakentaminen ja konversio-optimointi. Yrityscase. Peter Sandeen.

26.3.2019 Hakukoneoptimointi ja hakukonemarkkinointi, kun mennään kv-markkinoille, Case Cuutio, Jarno Wuorisalo.

16.4.2019 Hollannin markkinat –asiantuntijapuheenvuorot + case Heeros Oyj. Matti Lattu, MaaikeVoeten, Roland van de Graaf. Erkki Tuomi.

7.5.2019 Valmennuksen yhteenveto, kokemuksien jako ja päätös. Erkki Tuomi, Virpi Europaeus.

Olen kiinnostunut valmennuksesta

Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian!